woensdag 8 april 2009

15. Podcasts.

As an avid listener to BBC radio 4, I'm really pleased with the opportunity to podcast. I used to listen to programmes via the computer until we bought a digibox for the tv.
My new netvibes page is a bonus because I can now subscribe to certain programmes and listen to them on my computer at a time that suits me. I listened to an interesting programme from BBC radio 4 choice this morning about 'Britishness' which I'd put on my netvibes page last week.
I'm still reading all the info'.
I was interested to see, 'Amelia's awesome podcast,' on Lee LeFever's video. When did she find time to do that?

6 opmerkingen:

Elly zei

Hi Hero, wat ga je snel!
Heb je tips voor mij van de BBC? Ik dacht iets gevonden te hebben met oudewetse muziek, jaren 40, 50, maar het was iets anders.
Leuk cadeau voor jou, de netvibes!
Ik ga morgen voor een paar dagen naar Zuid-Limburg, dus ben even offline. Happy Easter.

Loes R. zei

Hoi Hero,
Heb je ook misschien nog een goede tip voor een engelstalig programma voor een 14-jarige puber? (Robin dus) Het moet wel boeiend zijn, maar dan kan hij gelijk aan zijn engels werken. Hij heeft nu toch alle tijd.... Groetjes

Els zei

Hi Hero, jij bent al lekker aan het podcasten dus.Great! En lekker de BBC voor je British Burgerschapsgevoel. Ja, die Netvibes vind ik ook erg handig en ik kijk er regelmatig op. Voor de Podcasts ga ik de oude laptop van Guido (onze heeft geen geluid,grr) weer eens opstarten, duurt wel een kwartier, dus doe ik niet vaak. Maar jouw verhaaltje stimuleert me!
Ik ga lekker motorrijden dezer dagen met zijn vieren! Goede Pasen en een goede Mattheusuitvoering!
Bedankt nog voor je leuke reactie op mijn blog!

Caroline zei

Hi Loesje,

Ik vraag me af of Robin meer geinteresseerd zal zijn in het luisteren naar BBC radio 5. Daar vind je veel sport maar ook boekbesprekingen, filmrecensies en ook wetenschap. Ik luister niet zelf maar ik heb gezien dat het mogelijk is om podcasts te maken. Hier is het adress. http://www.bbc.co.uk/fivelive/podcasts/ Misschien is het mogelijk om in een reactie een link te maken maar dat kan ik niet.

Fijne paasdagen!
Hero

Caroline zei

Hi Elly,

Ik hoop dat je een fijne tijd hebt gehad in Zuid-Limburg. Heb je gekeken naar de website voor BBC radio 3? Dat is de klassieke, jazz- en wereldmuziekzender. Ze hebben wel wat podcasts maar het lukte me niet om ze te luisteren, alleen de eerste over "the arts" in het algemeen. Misschien vind je daar wat muziek van de jaren 40,50?

groetjes,
Hero

Caroline zei

Hi Elsieview,

De uitvoering van de Mattheus passie was geweldig! We waren vergeten hoe mooi de Oude Kerk is van binnen. De acoustiek was ook heel goed.
Geniet van jullie motorrijden!

groetjes,
Hero