dinsdag 3 maart 2009

8.Adapting Online Photo's.

I planned to spend an hour this afternoon looking at the different image generators. I started playing with badges on Web 2.0 badges and I logged into Picnik using the 23Dingen password. However, in the end I opted for the simplest exercise again and visited Fotoaanpassen.nl. In the theme of next week's Book week, I chose to play with a couple of photo's of sparrows and decorated them with an "original?" text!! Looking for the photo's was time consuming, there are 125,654 photo's of sparrows on Flickr, including quite a few of Nieuw-Zeeland fan's friend Johnny Depp in his famous role. Customising the photo's was fun though. I then saved them onto a paint document before publishing them on my blog. The little fella above is "House sparrow" by Marco K. and the "3,000 sparrows," below are by philliefan99.

5 opmerkingen:

corrie dammers zei

Vogels ik ben er gek op;al een paar weken zitten er bij ons staartmezen,die tegen het raam tikken!Waarom ze dit doen,geen idee,misschien om insecten wakker te maken of zien ze zichzelf?You have an idee?

Caroline zei

Hoi Corrie,

Wat leuk, die staartmezen die bij jullie binnen willen komen misschien? Ik heb ook geen idee waarom ze dit doen dus heb ik het opgezocht op het internet. Ik heb een leuke website gevonden, Trouw Groen,misschien ken jij het al, met wat ideeen.
Sommigen denken dat ze hun eigen spiegelbeeld kunnen zien en dat ze denken dat het een concurrent is. Andere mensen vermoeden dat als de staartmezen tegen het raam tikken er wat endorfine of een ander stimulerend stofje wordt vrijgemaakt waardoor een sort verslaving optreedt. "If only they could talk!" Ik wou je een link sturen naar die website maar ik heb even bij Rob's video daarover gekeken en die doet het niet. Hier is het webadres in ieder geval:
http://www.trouwcommunities.nl/groen/interactief/vraag-en-antwoord/natuurdagboek/vogels/zangvogels.html
Heb je de webcams op www.beleefdelente.nl ook gezien? Ik kijk nu elke dag. Er zijn hele leuke beelden van een paar slechtvalken.

groetjes,
Caroline.

Els zei

Hero, wat een schattig diertje en ik geniet ook heel erg van de site van "Beleef de Lente". Ik heb ze zelfs op mijn Netvibespagina gezet, zodat ik geen updat meer hoef te missen. Barbara deed dit ook al, las ik. Wij hebben een abonnement op "Trouw" en ik lees iedere dag het Natuurdagboek van KoosDijksterhuis en kijk ook weleens op "Trouw-Groen". Gisteravond heb ik trouwens de ooievaars "by night"gezien, nu staan ze er ook weer. Gek idee dat veel mensen dan nietsvermoedend thuis zitten. Bij ons aan de overkant zitten twee nijlganzen op een schoorsteen en leuke vogeltjes in de tuin. Genieten dus he?

Loes R. zei

Hoi Hero,
Wat ben je goed bezig zet. Ik vind het leuk je blog te volgen. En dat uurtje dat je gereserveerd had.... dat werd zeker wel de hele middag;-)
Groetjes

corrie dammers zei

Ha Hero,
Bedankt voor je websitetps,leuke vondsten